File Name :
Punt de mira - Cinc càmeres trencades - Emad Burnat & Guy Davidi - 2011 [RIP TDT BTV VOSC per a rucatala.org] Per Teucre.avi
Mida del fitxer: 1,46 Gb.
[Pel·lícula]
Vàlid: Sí [AVI]
Duració: 01:32:50
Pel·lícula completa: Sí
[Vídeo]
Resolució: 720x416 (1,73:1)
Còdec: XviD MPEG-4 codec
MPS : 25,00
BitRate: 2120 Kbps
Factor de qualitat: 0,29 b/px
[Àudio]
Còdec: MPEG 1 or 2 Audio Layer 3 (MP3)
Nombre de canals : 2
Velocitat de mostra: 48000 Hz
BitRate: 128 Kbps
PUNT DE MIRA - CINC CÀMERES TRENCADES (Five Broken Cameras)
Una producció de Guy DVD Films, Alegria Productions i Burnat Films Palestina.
Any 2011
Direcció Emad Burnat & Guy Davidi
El 2013 va ser nominat com a Millor documental als Oscars i va guanyar un Emmy en la mateixa categoria.
Cinc càmeres trencades per recollir el que passava al seu poble, Bil?in, a l'oest de Ramallah (Cisjordània). Emad Burnat compra la primera càmera domèstica, l?any 2005, per poder enregistrar l?evolució del seu fill acabat de néixer, Gibreel, i la del lloc on viuen. Cinc anys i cinc càmeres de vídeo seran les que necessitarà a partir de llavors per enregistrar també la història de la resistència del seu poble i de la violència infligida als seus habitants. Cinc càmeres que es voldran silenciar, que seran trencades en diferents moments, com també es trencaran les vides d?alguns dels vilatans de Bil?in, des que els israelians comencen a construir un mur que delimitarà el perímetre d?un assentament jueu gegant. El 2013 va ser finalista als Oscars i va guanyar un Emmy com a millor documental. La pel·lícula és fruit de la col·laboració entre el palestí Emad i el director israelià Guy Davidi.
?Cinc càmeres trencades? tracta sobre cinc càmeres de vídeo. La vida útil de cada càmera emmarca un capítol en la lluita del poble palestí de Bil'in ?amb el suport d?activistes d'Israel i d?altres indrets? en contra de l'expansió dels assentaments israelians i l?avanç de la tanca de seguretat del país, que, en conjunt, pretenen destruir la major part de la terra conreada del poble. Les càmeres també capturen la creixent presa de consciència i la perplexitat d'un nen ?el fill d?Emad Burnat? nascut en un món esquinçat per un conflicte que els adults amb prou feines poden comprendre. Burnat, quan va comprar la càmera per gravar el seu fill, poc podia preveure que, com a càmera aficionat, es convertiria en una font de materials que servirien com a proves davant els tribunals, agències de notícies, vídeos d'Internet i fins i tot altres documentals ?que acabarien fent que, finalment, la seva pròpia pel?lícula documental fos nominada a l'Oscar. Per la seva tasca, Emad serà empresonat i perdrà bona part de les seves càmeres i una part dels seus amics i aliats en la lluita per la causa palestina i del seu poble.
Declaracions dels directors
"Va ser una decisió molt difícil per a mi fer una pel?lícula personal", diu Emad Burnat. "Això no és una cosa que la gent aquí [a Cisjordània ] puguin entendre fàcilment. És també un compromís que et pot comportar l'arrest o alguna cosa pitjor ".
"Sabia que l?Emad tenia talent visual natural", afegeix el codirector Guy Davidi, "però quan vaig veure per primera vegada el material d'arxiu no estava segur de si podríem crear una història veraç i nova. Llavors, quan l?Emad va començar a narrar les seves connexions personals amb la gent que jo estava veient en el seu material d'arxiu, em vaig adonar que teníem els ingredients d?un documental que expliqués aquells fets d'una manera nova, tal com l?Emad els va experimentar amb les seves càmeres".
Més informació
Pàgina de descarrega